Odwiedziny

niedziela, 21 października 2012

Chapter 2 : "Przemyśl to, proszę."


Chapter 2 

21.05.2011

Piękny, ciepły dzień. Słonko świeci, ptaszki śpiewają, trawka się zieleni. `Znajomi` ze szkoły siedzą w domach i cieszą się towarzystwem swoich rodziców. Wręczają przeróżne prezenty, począwszy od bombonierek, po róże i inne wartościowe dla duszy upominki, swoim kochanym mamusiom. Ja również też dzień spędzam z kobietą, która dała mi życie. Nad grobem. Tak. Pierwszy raz od przeprowadzki zjawiłam się w tym miejscu. Przyjechałam, a w sumie to przyleciałam, sama z bratem, bez taty. On musiał zostać, bo miał ważne sprawy do załatwienia w Watford. W sumie cieszyłam się z tego. Wolałam sama wylewać swoje żale i smutki mamie, niż w obecności tatusia. On jest bardzo emocjonalny co wcale nie ułatwia mi życia. Wszystkim się martwi. Zawsze wie, kiedy jest mi źle. Próbuje zawsze mi pomóc. Ale ja jestem skrytą emocjonalnie dziewczyną. Nie lubię mówić o swoich uczuciach. Jednak od śmierci mamy trochę zmieniłam stosunek do tego. Jest mi trochę łatwiej pokazywać co myślę i czuję, ponieważ trudno jest cały czas ukrywać, że jest OK. Staram się jednak uśmiechać się jak najczęściej. Kordek jest mały i bardzo mu brakuje mamy. Zwłaszcza tej matczynej miłości, której mi dała więcej, a jemu niestety nie. Oczywiście chodzi mi tutaj tylko o jego wiek. Ja więcej przeżyłam chwil z mamą, całe 14 lat, on tylko 5. A dla dziecka 5 lat to jest nic.
Współczuję bardzo tacie, bo teraz ja jak i mój brat wchodzimy w okres, w którym trzeba więcej poświecić nam czasu. Jestem bądź co bądź nastolatką i mam swoje humorki. Za to Kordek dopiero co dorasta i poznaje cały świat. Staram się być dla małego taką przyszywaną mamusią. Powiem skromnie, że nawet mi wychodzi. Tylko szkoda, że sobie nie mogę pomóc. Po tych wszystkich doświadczeniach zamknęłam się w sobie i trudno mi jest zapoznać się z ludźmi. Mam wrażenie, że nikt mnie nie docenia, że nie chce mnie poznać. Ja natomiast nie jestem osobą, która lubi być w centrum uwagi i nie robi wszystkiego aby przypodobać się innym na siłę. Wolę być sobą, a przynajmniej starać się być. Nie mam zamiaru na przymus należeć do jakiejś grupki. Jestem indywidualistką. Jednak tak czy siak brakuje mi towarzystwa przyjaciół. Na szczęście mam coś co ciągle trzyma mnie przy życiu. Moje dwie niewielkie, ale zarazem wielkie pasje. Pierwszą z nich jest fotografia. Nie zajmuję się tym profesjonalnie, ani nie znam wszystkich tajników czy trików. Po prostu lubię wychodzić na dwór i robić zdjęcia zwykłym drzewom czy liściom. Kocham wszystko co jest związane z naturą. Od gór po wszelkiego rodzaju wody. Krajobrazy o zachodzącym słońcu, widok starych budowli na tle rzeki, są to błahe sprawy, ale uskrzydlające moją duszę. Odzwierciedlają dokładnie to co czuję, a późniejsze przeróbki są już czystą poezją. Dzięki temu mogę pobawić się kolorystyką czy po prostu zmienić zwykłego kwiatka w arcydzieło. Smutnego, brudnego psiaka w cieszącego się życiem stworzenia. W Polsce niejednokrotnie brałam udział w konkursach fotograficznych. Zdobyłam już pierwsze miejsce na szczeblu krajowym oraz kilka wyróżnień. Są to moje największe osiągnięcia, które czynią mnie naprawdę dumną z siebie. Robię to co kocham a inni to doceniają. To jest najważniejsze. Ale nigdy nie można się poddawać a dalej dążyć do swoich wyznaczonych celów.
Drugą moją pasją jest taniec. Ale nie jest to typowy hip-hop czy taniec towarzyski. Nie jest to nic co można by było uznać za `prawdziwą sztukę`. Oczywiście zależy kto jak na co patrzy. Dla mnie jest to zabawa, ale zarazem praca nad sobą. Sztuka? Owszem także. „Taniec zainspirowany połączeniem elementów tańców latyno-amerykańskich oraz elementów fitness'u” - tak to jest zumba. Ktoś by powiedział, że to TYLKO aerobik. Dla mnie jest to wyrażanie siebie poprzez ruch. W Polsce nie chodziłam do szkoły tańca i nie należałam do zespołu. To był po prostu klub fitness'u, gdzie ludzie robią to co kochają. Skromnie, a w sumie to nie, przyznam się, że byłam jedną z najlepszych uczestniczek na tych zajęciach. Niejednokrotnie byłam proszona o pokazanie kroków, a nawet poprowadzenie układu. Podnosiło mnie to na duchu i uszczęśliwiało.
Teraz tutaj w Watford także zapisałam się na zumbę. Ale tym razem chodzę na zajęcia, które są organizowane w szkole. Pomimo mojej nieśmiałości, tam nie boję się robić to co uwielbiam. Jedynym plusem jest to, że są to spotkania w ramach w-f. Czyli nie muszę nigdzie występować publicznie. Inne kluby w tym mieście mają organizowane występy podczas przeróżnych uroczystości. Zumba w Polsce była mniej popularna, natomiast tutaj jest cenioną sztuką. Fotografią zajmuje się cały czas. Nie ma dnia bym nie wyszła na dwór z aparatem w ręku i nie zrobiła chociaż jednego zdjęcia. Cieszę się, że mam jeszcze coś z dawnego życia w Polsce. Te dwie pasje pozwalają mi zapomnieć choć na chwilę o otaczającym mnie świecie i udać się w krainę wspomnień i marzeń.

Był to pełen wspomnień dzień o mnie samej. Wtedy nad grobem mamy odtworzyłam swoje całe życie. Swoje zainteresowania i zamiłowania. Siedziałam tam bite 4 godziny. Kordek natomiast spędził ten czas z rodziną. Zatrzymaliśmy się u cioci, siostry mojej mamy. Jest z nami cały czas i stara się pomagać na tyle ile może. Bardzo kocham moich bliskich, bo dzięki nim wiem, że w Polsce ciągle czekają na nas najdroższe osoby.
Pierwszy rok w Watford był dosyć ciekawy. Tato często wyjeżdżał do Londynu, ponieważ tego wymagała jego praca. Dzięki temu niczego nam nie brakowało.
Braciszek znalazł przyjaciół i nie był już tak smutny jak na początku.
Ja miałam jedną najbliższą mi koleżankę – Sophie. Więc nie narzekałam. Byłam z nią nawet w tamtym zespole szkolnym.
Owszem, początkowo było ciężko. Żadne z nas nie umiało dobrze języka angielskiego, jedynie na poziomie podstawowym. Na szczęście po pół roku udało nam się opanować go na tyle, że na spokojnie mogliśmy z Kordkiem uczyć się w szkole, a tato mógł znaleźć super pracę.

Podczas drugiego roku mieszkania w Anglii troszkę sprawy się pokomplikowały.

Chciałem wam kogoś przedstawić. Jest to Jay, moja bliska przyjaciółka.

Widok stojącego taty u nas w korytarzu z jakąś panią, totalnie zbił mnie z tropu jak i z równowagi. `Bliska przyjaciółka?!` - NO WAY !! Nie mogłam uwierzyć, że w tak krótkim czasie nasz ojczulek znalazł sobie nową `dziewczynę`. Jak mógł wymazać sobie z pamięci mamę? Dlaczego?!
Przez to wszystko miałam tysiące nocy nieprzespanych, ponieważ próbowałam zrozumieć jego tok myślenia. Także musiałam uspokajać brata, dla którego takie wieści były koszmarem.

Nie rozumiejąc już nic, któregoś dnia podeszłam do taty i porozmawiałam na TEN temat.
Wytłumacz mi jak mogłeś to zrobić?! Jak mogłeś zapomnieć o swojej żonie !
- Pati ja nie zapomniałem o mamie. Nie wiesz jak ciężko jest stracić kogoś kogo kochałeś przez parę naście lat. Ona była dla mnie wszystkim. A nagle wszystko się skończyło. Życie się skończyło, rozumiesz? Jest mi źle samemu. Gdy poznałem Jay moje nastawienie do świata się zmieniło. Zacząłem się częściej uśmiechać i cieszyć się z teraźniejszych chwil. Nie kocham jej jeszcze. Nie wiem czy pokocham. Ale wiem, że jest dla mnie bardzo ważna, dlatego chciałbym abyś mnie zrozumiała i chociaż spróbowała ją poznać. Jest naprawdę super kobietą i wie jak wychowywać osoby w twoim wieku. Ma syna o rok starszego.
- No ale co z jej mężem?
- Nie ma go. Zostawił ich samych rok temu. Również straciła kogoś, oboje stracili. Może nie na zawsze, ale jest to również wielki ból. Rozumiemy się wzajemnie. Dlatego jest ona mi tak bliska.
- Nie wiem.....
- Przemyśl to, proszę.

Może i on ma rację. Może faktycznie jest nam potrzebny ktoś kto zrozumie nasz ból. Trudno jest mi wyobrazić sobie tatę z inną kobietą, ale jeżeli go to uszczęśliwia? Poza tym powiedział, że jej nie kocha. A przecież przyjaciół można mieć. Prawda?
Szczerze mówiąc to nie chcę jej poznać. Jak na razie jest dla mnie obcą kobietą. Może z czasem coś się zmieni. 

~~~~~~~~~~~~~~~

Mam nadzieję, że pomysł się podoba ! :)
zapraszam na mojego drugiego bloga: another-world-with-you.blogspot.com NOWY ROZDZIAŁ :)
Kto chce być informowany niech poda tt :)

7 komentarzy:

  1. Dosć ciekawie;d ciekawie czy Patrycja zaakceptuje Jay xD
    +informuj mnie o nowych rozdziałach;p @Ciruellaa

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się dość ciekawie:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie, ciekawe :) chcę kolejny !
    ~Camille
    stole-my-heart-xx

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chcę być info :P --> winangel1995 Kocham twoje opowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że Patrycja zaakceptuje Jay (:
    Zapraszam też do siebie -> butilllovethemendlessly.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. zaczyna być ciekawie :D

    zapraszam na nowy rozdział na http://we-gotta-vibe-you-cant-define.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń